FRUITS AND WINE ROSÉ - "PAMPLEMOUSSE AUX ARÔMES NATURELS"

75,00 kr
  • Køb 6 for 65.00 pr. fl. og spar 14%

 

"The symphonial"

I de sidste 10 til 12 år har franskmændende nydt millioner af flasker rosé hvor der er tilsat frugt. Vi har fundet en af disse. Tilsat naturlig grape, gør det denne provencalske rosé til en mega oplevelse.

TypeRosé
Indhold i CL75
LandFransk
OmrådeProvence
FyldeFrisk, Frugtig, Let Sødlig
Alkohol7,5 %
24 stk. På lager
Beskrivelse

Uden at afsløre sine forretningshemmeligheder stammer succesen med Fruits and Wine dybest set fra mærkets ånd og store knowhow fra ønologerne, som har evnerne til at kombinere vin med frugtjuice, frugtinfusioner og blomsterekstrakter.
Fruits and Wine henter sin inspiration fra typiske franske øjeblikke, såsom picnic med venner eller store, hyggelige familiemåltider - og alle produkterne er en sand fornøjelse for smagsløgene og samtidig en ren og helt speciel oplevelse.

Denne Fruits and Wine Rosé er en aromatiseret vinbaseret drik produceret af rosévin fra Provence samt grapefrugtjuice.
Den har en flot lyserød farve samt en delikat frugtduft med tydelige noter af grapefrugt.
Smagen er frisk, rund og blød med lækre noter af grapefrugt efterfulgt af en blid og behagelig eftersmag med et velafbalanceret strejf af bitterhed.
Denne Fruits and Wine Rosé skal serveres afkølet og kan nydes som den er eller med et par isterninger som hygge på en varm sommerdag eller som en forfriskende drink inden middagen.

Område og Producent

Grapefrugtvin er Frankrigs seneste besættelse

I 2011 tog en hjemmelavet cocktail fra Sydfrankrig resten af ​​landet med storm. I dette vinland må det have virket som en dristig beslutning: Lige i tide til sommeren  tog Maison Castel , en verdenskendt Bordelaise-vinproducent, en risiko og udgav Very Pamp, en flaskecocktail af rosévin blandet med grapefrugtjuice. Og selvom de aldrig kunne have vidst det på det tidspunkt, ville denne simple regionale specialitet fortsætte med at blive en national favorit.

Vincocktails har længe været blandet hjemme i Sydfrankrig, lavet på bestilling til fester, cookouts og andre daglange sommer-ekstravaganzaer. Drikkerne, der er lettere i alkohol end vin eller en traditionel blandet drink, kunne nydes dagen lang i solskinnet. Mens baskerne foretrak kalimotxo , en blanding af rødvin og Coca-Cola, og catalanerne var mere dygtige til sangria, har dem på den franske Côte d'Azur valgt rosé pamplemousse ( grapefrugt på fransk), og det var denne lyserøde, let syrlig drik, der tog af gennem resten af ​​sekskanten, i flaskeform.

Noget ved kombinationen ramte en akkord. Den ungdommelige lyserøde nuance? Den lettere alkoholprocent? Den forfriskende smag? Uanset hvad det var, fik det franskmændene til at overbevise: Salget af grapefrugtrosé steg 125 procent fra marts 2012 til marts 2013, og 22 millioner liter vin med smag blev solgt alene i det år.

I 2012, efter succesen med Maison Castels flaske grapefrugt rosé, hoppede andre vinproducenter med på vognen og producerede ikke kun deres egne versioner af grapefrugt rosé, men også andre smagfulde vine som lime- eller Mirabelle blomme-smag hvid og surkirsebær-smag rød. Ingen kom dog i nærheden af ​​originalens succes. Noget ved rosévin, som altid er forbundet med sommervejr, og en let syrlig grapefrugt, gjorde aperitif - mindre alkoholisk end de fleste - til den nye go-to for drinks før middagen, fra Nice til Paris, hvor man startede simpel rosévin, kirs og endda cocktails.